W Modliborzycach powstała jedyna w swoim rodzaju Szopka Bożonarodzeniowa.
Interaktywna szopka to niewątpliwie symbol współczesnego świata. Połączenie tradycji z nowoczesnością.
To oryginalne przedsięwzięcie sprawia, że ludzie z całego świata mają wpływ na to, co dzieje się na modliborskim rynku. Za pomocą smartfona lub komputera z dostępem do internetu mogą decydować m.in., która choinka ma się świecić lub jakie kolory ma przybrać szopka. Można też wybierać kolędy, które mają grać a słyszą je jednocześnie internauci i osoby będące aktualnie na rynku.
Pomysłodawcą tego innowacyjnego projektu jest Tomasz Siroń- student wydz. mechatroniki na Politechnice Lubelskiej. To on dwa lata temu wpadł na pomysł interaktywnych ozdób własnego domu. Eksperyment jak widać się powiódł i w tym roku pomysł został przeniesiony na modliborski rynek.
Wraz z grupą kolegów: Przemysławem Kaszą, Krzysztofem Stycem, Karolem Szpyrą seniorem i Karolem Szpyrą juniorem oraz koordynatorką projektu panią Iwoną Mańką- opiekunką Młodzieżowej Rady Miejskiej w Modliborzycach, udało się zrealizować projekt.
Popularność szopki przerosła najśmielsze oczkiwania.
Od 6 grudnia, kiedy "włączono" szopkę do sieci, zarejestrowano logowania z całego świata, m. in.: Australii, Stanów Zjednoczonych, Kanady a nawet Iraku.
Pomysłodawcy planują rozwijać projekt w kolejnych latach.
Izabela Starościc; foto: Katarzyna Pyć i Daniel Ożóg