Data: 25.06.2018 Imieniny: Łucji, Witolda, Wilhelma
Wyjazdy edukacyjne uczniów Zespołu Szkół w CNK w ramach projektu „Moja wiedza, mą drogą do sukcesu”
opublikowano: 2018-06-14 12:12:31

W dniu 5 czerwca uczniowie naszej szkoły odwiedzili Centrum Nauki Kopernika w Warszawie. Wyjazdy edukacyjne do CNK i udział w zajęciach  laboratoryjnych: chemicznych, biologicznych, robotycznych i fizycznych - to jedno z założeń projektu „Moja wiedza, mą drogą do sukcesu”.

Uczniowie naszej szkoły mieli okazję poeksperymentować i poobserwować różne zjawiska przyrodnicze, jak również poszerzyć swoją wiedzę na temat naszej planety oraz kosmosu poprzez wizytę w Planetarium. O tym, jak wiele można dowiedzieć się i odkryć uczestnicząc w tego typu przedsięwzięciach świadczą wypowiedzi naszych uczniów:

Dominika - absolwentka IV klasy technikum logistycznego relacjonuje: „Pod ciśnieniem” to nazwa zajęć, w których mieliśmy możliwość uczestniczyć podczas wizyty w laboratorium robotycznym. Prowadzący przekazał nam wiedzę na temat właściwości powietrza pod ciśnieniem,  niezbędną do wykonywania dalszych doświadczeń.  Nauczyliśmy się, jak montować i sterować  układami pneumatycznymi i elektropneumatycznymi. Projektowaliśmy także swoje własne układy, zasilane sprężonym powietrzem, które później porównywaliśmy między sobą.

- W laboratorium fizycznym uczestniczyliśmy w zajęciach pt. ,, Obudzić Krakena”. Podczas tych zajęć dowiedzieliśmy się jakie prawa fizyki pomagają nam trafiać do celu i jaka wiedza matematyczna przydaje się artylerzystom. Wykonywaliśmy doświadczenie polegające na badaniu zasięgu rzutu ukośnego. Naszym zadaniem było ustalenie najlepszej prędkości oraz kąta nachylenia, by trafić do celu armatką artyleryjską. Tym celem był morski stwór Kraken, którego dzięki dokładnym obliczeniom udało nam się pokonać - mówi Nina Ciupak z IV klasy Technikum Logistycznego opowiada:

Agata Chmielarska - uczennica klasy III technikum hotelarskiego wspomina: „Na wycieczce dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. W laboratorium chemicznym badaliśmy wiele związków i dochodziliśmy śmierci pewnego człowieka. W laboratorium biologicznym poznaliśmy budowę zwierząt, musieliśmy dopasować narządy do ich nazw. Poza tym była to dla nas świetna przygoda, mogąc zobaczyć w Centrum Kopernika tak wiele ciekawych i wspaniałych wynalazków”.

Dodajmy, iż następny wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernika już 13 czerwca. Dzięki naszemu projektowi w przyszłym roku szkolnym następni uczniowie będą mogli „odkrywać kolejne naukowe tajemnice” oczywiście całkowicie bezpłatnie, co cieszy zarówno uczniów, rodziców jak i nas – kadrę projektu. Tym bardziej utwierdza nas to w przekonaniu, iż to co robimy ma naprawdę sens, gdyż motywuje uczniów do nauki a przecież „nauka to pokarm dla rozumu”.

koordynator projektu, nauczyciel ZS Aneta Wąsek;

foto:  archiwum ZS