Biłgoraj, 9 listopada 2020 r. INFORMACJA PRASOWA
Sala obsługi klientów w Oddziale ZUS w Biłgoraju przy ulicy Kościuszki od 10 listopada znów jest otwarta. Instytucja nadal zachęca jednak do korzystania z innych form kontaktu: Platformy Usług Elektronicznych, infolinii lub e-wizyt.
Sala obsługi przy ul. Kościuszki w Biłgoraju była nieczynna od 30 października w związku z sytuacją epidemiczną. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywrócił już tam bezpośrednią obsługę. W budynku należy nosić maseczkę lub przyłbicę i dezynfekować ręce. Dla większego bezpieczeństwa stanowiska obsługi są oddzielone od klientów szybami z pleksi. Sala obsługi jest otwarta w dni robocze w godzinach 8.00-15.00. Nadal nieczynne jest natomiast Biuro Terenowe ZUS w Janowie Lubelskim.
ZUS zachęca do korzystania z innych bezpiecznych form kontaktu. Klienci zarejestrowani w Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą załatwić w portalu niemal wszystkie swoje sprawy: sprawdzić indywidualne dane, złożyć wnioski i dokumenty, wystąpić o zaświadczenia. W dni robocze od 7.00 do 18.00 klienci mogą korzystać z infolinii pod numerem 22 560 16 00 lub przesłać zapytania na adres cot@zus.pl. Od niedawna w regionie można też umawiać się na e-wizyty w ZUS. To wideorozmowa z pracownikiem Zakładu, do której wystarczy internetowe łącze oraz urządzenie z kamerą i mikrofonem, np. komputer lub smartfon. Na e-wizytę należy wcześniej umówić się na www.zus.pl/e-wizyta, wybierając termin i temat rozmowy. Klient może tą drogą otrzymać także informacje w swojej indywidualnej sprawie, okazując podczas wideorozmowy dowód osobisty.
Małgorzata Korba
rzecznik ZUS w województwie lubelskim