Dostałeś w tym roku PIT-11A dotyczący emerytury lub renty? Nie wiesz, co z nim dalej zrobić? Izba Administracji Skarbowej w Lublinie i Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapraszają na telefoniczny dyżur ekspertów w sprawie tegorocznych rozliczeń podatkowych emerytów i rencistów.
– Emeryci i renciści, którzy mieli nadpłatę podatku za ubiegły rok, otrzymali w tym roku z ZUS formularz PIT-11A zamiast gotowego rozliczenia podatku. Wielu klientów zastanawia się, czy nie zaszła pomyłka. Dopytują, jak dalej postępować z takim formularzem – mówi Małgorzata Korba, rzeczniczka ZUS w województwie lubelskim. Zmiana wynika z nowelizacji przepisów podatkowych. W wielkim skrócie: rozliczenie świadczeniobiorców z nadpłatą podatku przygotowuje teraz urząd skarbowy, a nie ZUS. – Osoby, które otrzymały PIT-11A z instytucji wypłacającej emeryturę lub rentę, mogą samodzielnie złożyć roczne zeznanie podatkowe albo nie robić nic do 30 kwietnia, wtedy urząd skarbowy zaakceptuje zeznanie PIT-37 za 2020 rok, automatycznie wygenerowane w usłudze Twój e-PIT – wyjaśnia Michał Deruś, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. Zwrot ewentualnej nadpłaty podatku będzie realizował urząd skarbowy.
O rozliczenie podatkowe emerytów i rencistów będzie można zapytać ekspertów podczas ich telefonicznego dyżuru. Odbędzie się 30 marca (we wtorek) w godzinach 10.00-12.00. Ze specjalistą urzędu skarbowego będzie można porozmawiać pod numerem telefonu 81 452 23 61, a przedstawiciel Oddziału ZUS w Lublinie będzie dyżurował pod numerem 81 535 77 76. Emeryci i renciści będą mogli rozwiać swoje wątpliwości co do zasad tegorocznego rozliczenia PIT, ulg podatkowych, zasad zwrotu nadpłat i przekazywania 1 procenta podatku na cele charytatywne.