W tym tygodniu wchodząc do klasy, uczniowie klas pierwszych I LO nie spodziewali się, że zatrzasną się za nimi drzwi, a jedynym sposobem wydostania się z niej (i pójścia na przerwę) będzie odnalezienie hasła, które zatrzyma klątwę złej Czarownicy Poppy.
Pełna emocji lekcja Halloween w konwencji escape room, podbiła serca wszystkich miłośników zajęć z dreszczykiem, elementami tajemnicy i dużą dawką niewiadomych, gdzie rozwikłanie prowadziło do odkrycia szyfru, w którym zakodowana była antyklątwa na złośliwe czary edu-czarownicy.
Elementy zaskoczenia i odkrywania czegoś nowego, humor, zabawa i pozytywne emocje to silne czynniki wzmacniające motywację naszych uczniów do nauki. Przy okazji tej lekcji interkulturowej budujemy także kluczowe umiejętności przyszłości, takie jak:
- współpraca w grupie (collaboration)– team power nigdzie nie sprawdzi się tak dobrze jak w zabawie typu escape room – drużyna/para musi współpracować ze sobą, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest rozwikłanie zagadki!
- myślenie krytyczne (critical thinking) – nie ma złych odpowiedzi, liczy się pomysłowość, wychodzenie poza schematy i szukanie niesztampowych rozwiązań!
- komunikacja (communications) – w grze escape room „dogadanie się” w celu pokonania kolejnych wyzwań to podstawa do szybszego i skuteczniejszego odkrycia tajemnicy.
- kreatywność (creativity) uczniów i nauczyciela – niejednokrotnie zadziwia obie zainteresowane strony.
Opracowała: Agnieszka Wołoszyn
Materiały: Nowa Era