Adres | ul. Zamoyskiego 59 23-310 Janów Lubelski |
Telefon | 015 8723 309 |
Fax | 015 8720 559 |
e-mail | kontrola@powiatjanowski.pl sekretariat@powiatjanowski.pl |
Pracownicy
Kazimierz Komacki | 015 8725 474 |
Do zakresu działania Referatu Kontroli należy:
- kontrola jednostek organizacyjnych wchodzących w skład powiatowej administracji zespolonej pod względem przestrzegania prawa, celowości podejmowanych działań, przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych, gospodarowania środkami budżetowymi i kredytami, prowadzenia rachunkowości, a także kontrola w zakresie wykorzystania środków finansowych z funduszy strukturalnych;
- kontrola wewnętrzna Starostwa Powiatowego w zakresie przestrzegania przepisów prawa, technik biurowych i terminowości w załatwianiu spraw, przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych, gospodarowania środkami budżetowymi i kredytami, prowadzenia rachunkowości, a także w zakresie wykorzystania środków finansowych z funduszy strukturalnych;
- uczestniczenie w kontrolach prowadzonych przez organy zewnętrzne;
- kontrola problemów wynikających ze skarg i wniosków;
- przygotowywanie protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli;
- przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych;
- przygotowywanie wniosków i wystąpień do organów kontroli państwowej o przeprowadzenie kontroli w zakresie ich właściwości;
- przygotowywanie zawiadomień kierowanych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i gromadzenie do tego celu dokumentów;
- przygotowywanie informacji na temat kontroli;
- analizowanie i przygotowywanie informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych przez wydziały i pozostałe jednostki organizacyjne;
- monitoring realizacji zaleceń pokontrolnych;
- opracowywanie planów i regulaminów kontroli;
- prowadzenie rejestru kontroli;
- realizacja innych zadań wynikających z przepisów prawa lub uchwał organów powiatu.