Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Zadania Służby Geodezyjnej, w tym zadania Starosty z zakresu geodezji
i kartografii określa ustawa – Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.
Do podstawowych zadań wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru należy:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków
- oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych (mapy ewidencyjne, mapy zasadnicze) w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
Najczęściej wykonywane sprawy:
- Udostępnianie zbiorów danych państwowego zasobu geodezyjno – kartograficznego podmiotom realizującym zadanie publiczne
- Udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego - Ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
- Wniosek o aktualizację informacji w bazie danych ewidencji gruntów
i budynków - Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu.
- Wniosek o wydanie wypisu; wypisu i wyrysu; wyrysu z ewidencji gruntów i budynków.
- Zgłoszenia prac geodezyjnych i kartograficznych.
1. Wniosek o wydanie wypisu;
wypisu i wyrysu;
wyrysu z ewidencji gruntów i budynków;
kopii mapy ewidencyjnej;
wyciągu z rejestru cen nieruchomości
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Punkt Obsługi Interesanta
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o wydanie wypisu; wypisu i wyrysuj; wyrysu z ewidencji gruntów i budynków lub kopii mapy ewidencyjnej.
- Opcjonalnie: Dokumenty pozwalające na ustalenie interesu prawnego w przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości, dla której ma zostać sporządzony wypis, lub pełnomocnictwo dla osoby występującej w imieniu właściciela.
Starosta (na podstawie art.24 ust.5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne) udostępnia dane ewidencji gruntów i budynków zawierające dane właścicieli lub władających oraz wydaje wypisy z operatu ewidencyjnego zawierające takie dane, na żądanie:
- właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- 2a) operatorów:
a) sieci, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2410 oraz z 2020 r. poz. 471),
b) systemu przesyłowego, systemu dystrybucyjnego oraz systemu połączonego,
w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 755, z późn. zm.);
3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1-2a, które mają interes prawny w tym zakresie.
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Janów Lubelski
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 28 - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa
w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl lub wgeodezja@powiatjanowski.pl - Geoportal powiatu janowskiego https://janow.geoportal2.pl/, po uprzednim zawarciu odpowiedniej umowy.
Szczegóły: Punkt Obsługi Interesanta – siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru,
Janów Lubelski, ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 28, tel. 15 87 25 492
Opłaty
Opłaty naliczane są na podstawie art. 40b ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Opłaty pobiera się na podstawie Dokumentu Obliczenia Opłaty wystawionego przed wykonaniem wypisu, wyrysu, kopii mapy ewidencyjnej (art. 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne).
Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty zawarte są w załączniku do tej ustawy.
Termin i sposób załatwienia
Termin odbioru odbywa się niezwłocznie po przedstawieniu przez wnioskodawcę dowodu wniesienia opłaty zgodnie z wystawionym Dokumentem Obliczenia Opłaty.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r.
w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego (Dz. U. z 2013, poz.1183). - Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393).
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania wypisu; wypisu i wyrysu; wyrysu z ewidencji gruntów i budynków następują w drodze decyzji. Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania
do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego
w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Janowskiego w terminie 14 dni, licząc od daty doręczenia niniejszej decyzji.
Sprawy prowadzi:
Punkt Obsługi Interesanta – siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru,
Janów Lubelski, ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 28, tel. 15 87 25 492
- Anna Kołtyś
- Sylwia Hyła
Formularze i załączniki
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego *pdf Pobierz
Wniosek o udostępnienie mapy ewidencyjnej (formularz P+P1) *pdf Pobierz
Wniosek o udostępnienie rejestru cen nieruchomości (formularz P+P5) *pdf Pobierz
2. Udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego (np. mapy zasadniczej)
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P);
- Wniosek o udostępnienie mapy zasadniczej lub (formularz P+P1) ;
- Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych EGiB w postaci elektronicznej (formularz P+P2);
- Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w postaci elektronicznej (formularz P+P3);
- Wniosek o udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000 (BDOT500) w postaci elektronicznej (formularz P+P4);
- Wniosek o udostępnienie innych materiałów (formularz P+P7);
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Janów Lubelski
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27 - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa
w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl lub osrodek@powiatjanowski.pl
Opłaty
Opłaty naliczane są na podstawie art. 40b ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty zawarte są w załączniku do tej ustawy.
Termin i sposób załatwienia
Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40b ust. 1.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji z dnia 28 lipca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1322).
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy aktualizacji informacji ewidencji gruntów i budynków, służy stronom prawo wniesienia odwołania do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Janowskiego, w terminie 14 dni, licząc od daty doręczenia niniejszej decyzji.
Inne informacje
Sprawy prowadzi:
- Kierownik Podgik: Przemysław Kramski –
siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Janów Lubelski,
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27, tel. 15 87 25 491
Formularze i załączniki
Formularz P – Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego *pdf Pobierz
P1 – udostępnienie mapy zasadniczej *pdf Pobierz
P2 – udostępnienie zbioru danych bazy danych ewidencji gruntów i budynków (EGiB)
w postaci elektronicznej *pdf Pobierz
P3 – udostępnienie zbioru danych bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) w postaci elektronicznej *pdf Pobierz
P4 – udostępnienie zbioru danych bazy danych obiektów topograficznych (BDOT500)
w postaci elektronicznej *pdf Pobierz
P7 – udostępnienie innych materiałów *pdf Pobierz
P+P1 – udostępnienie mapy zasadniczej *pdf Pobierz
P+P7 – udostępnienie innych materiałów *pdf Pobierz
3. Ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, II piętro - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl
Opłaty
- Opłata skarbowa w kwocie 10 zł za wydanie decyzji – zwolnienie z uiszczenia podatku dotyczy m. in. jednostek budżetowych i samorządowych.
- Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, podlega przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – zwolnienie z uiszczenie opłaty dotyczy przypadku, gdy pełnomocnikiem strony jest rodzina, zstępni, wstępni lub rodzeństwo.
Termin i sposób załatwienia
Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego z uwzględnieniem terminu sporządzenia projektu ustalenia klasyfikacji wskazanego
w złożonym wniosku.
Art. 35 [Terminy załatwiania]
§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca,
a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś
w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 3a. Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
§ 4. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U. 2012 poz. 1246).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy aktualizacji informacji ewidencji gruntów i budynków, służy stronom prawo wniesienia odwołania do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Janowskiego,
w terminie 14 dni, licząc od daty doręczenia niniejszej decyzji.
Inne informacje
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna.
Sprawę prowadzi:
- Piotr Zielonka – miasto i gmina Janów Lubelski – pokój 30, tel. 15 87 25 495
- Aneta Machulak – gminy Dzwola i Chrzanów – pokój 31, tel. 15 87 25 496
- Emilia Matysek – miasto i gmina Modliborzyce, Potok Wielki – pokój 32,
tel. 15 87 25 497 - Żaneta Szarama – gminy Batorz i Godziszów – pokój 40, tel. 15 87 25 498
siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru: Janów Lubelski, ul. Wiejska 3, II piętro,
Formularze i załączniki
Wniosek o ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów *docx Pobierz
4. Aktualizacja informacji w bazie danych ewidencji gruntów i budynków
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o aktualizację informacji ewidencji gruntów i budynków.
- Dokumenty stanowiące podstawę aktualizacji danych ewidencyjnych, wnioskowanych zmian.
- Pełnomocnictwo, jeśli Wnioskodawcą nie jest właściciel lub osoba fizyczna bądź prawna, w której własności/władaniu znajduje się grunt, budynek lub lokal.
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, II piętro - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa
w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl
Opłaty
Dokonanie czynności urzędowej podlega opłatom, które naliczane są na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, w wysokości:
- 10 zł – za wydanie decyzji administracyjnej przez organ, w przypadku, gdy w toku sprawy zachodzi taka konieczność
- 17 zł – obowiązek zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, występuje w przypadku, gdy następuje złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury), z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo, gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
- Zwolnione są od opłat skarbowych decyzje o umorzeniu postępowania.
Termin i sposób załatwienia
Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Art. 35 [Terminy załatwiania]
§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca,
a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś
w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 3a. Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
§ 4. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r., poz. 276 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r., w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393) .
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.
z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.). - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000
z późń.zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy aktualizacji informacji ewidencji gruntów i budynków, służy stronom prawo wniesienia odwołania do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Janowskiego, w terminie 14 dni, licząc od daty doręczenia niniejszej decyzji.
Inne informacje
Na podst. Art. 22 oraz art. 24 ust. 2b pkt. 1 lit. h ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne – właściciele/władający nieruchomościami zgłaszają właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej.
Zgłoszenie/wniosek w sprawie aktualizacji danych ewidencji gruntów i budynków składa właściciel/władający lub pełnomocnik.
Sprawę prowadzi:
- Piotr Zielonka – dotyczy miasta i gminy Janów Lubelski – ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 30, tel. 15 87 25 495
- Aneta Machulak – dotyczy gminy Dzwola i Chrzanów – ul. Wiejska 3, II piętro,
pokój 31, tel. 15 87 25 496 - Emilia Matysek – dotyczy miasta i gminy Modliborzyce oraz gminy Potok Wielki – ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 32, tel. 15 87 25 497
- Żaneta Szarama – dotyczy gminy Batorz i Godziszów – ul. Wiejska 3, II piętro,
pokój 40, tel. 15 87 25 498
Formularze i załączniki
Wniosek – Aktualizacja ewidencji gruntów i budynków docx Pobierz
Wniosek – Aktualizacja ewidencji gruntów i budynków pdf Pobierz
5. Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu.
- Dokumentacja projektowa – propozycja usytuowania projektowanej/ych sieci uzbrojenia terenu na planie sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub kopii aktualnej mapy do celów projektowych poświadczonych
za zgodność z oryginałem przez projektanta (zgodnie z art.28b ust.3 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne)
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Janów Lubelski
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27 - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa
w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl lub osrodek@powiatjanowski.pl lub ekosior@powiatjanowski.pl
Opłaty
Opłatę za koordynację/uzgodnienie dokumentacji projektowej należy wnieść przed wykonaniem czynności uzgodnieniowych oraz dostarczyć potwierdzenie dokonanej wpłaty. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie na podstawie załącznika do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.).
Termin i sposób załatwienia
Starosta po otrzymaniu wniosku ustala termin, sposób, miejsce przeprowadzenia narady koordynacyjnej.
(informacje szczegółowe na stanowisku merytorycznym).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276
z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje w świetle w/w przepisów prawnych.
Inne informacje
Usytuowanie projektowanej sieci uzbrojenia terenu nie dotyczy:
- Przyłączy.
- Sieci uzbrojenia terenu sytuowanych wyłącznie w granicach działki budowlanej.
Sprawy prowadzi:
- Ewelina Kosior – Przewodniczący Narady Koordynacyjnej;
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27, tel. 15 87 25 491
Formularze i załączniki
Wniosek o uzgodnienie sytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu na naradzie koordynacyjnej *pdf Pobierz
6. Udostępnianie zbiorów danych państwowego zasobu geodezyjno – kartograficznego podmiotom realizującym zadanie publiczne
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym.
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, II piętro lub siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Janów Lubelski ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27 - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl lub osrodek@powiatjanowski.pl
Opłaty
Podmiotowi publicznemu lub innemu podmiotowi realizującemu zadania publiczne,
w zakresie niezbędnym do realizacji tych zadań, dane udostępniane są bezpłatnie.
Sposób udostępniania danych
Dane zgromadzone w rejestrach publicznych udostępniane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej i mogą być wykorzystane wyłącznie do realizacji zadań publicznych.
Termin i sposób załatwienia
W przypadku gdy przepisy, na których podstawie jest prowadzony rejestr, nie określają terminu udostępnienia danych, dane udostępnia się nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia wniosku o ich udostępnienie. Odmowa udostępnienia danych zgromadzonych
w rejestrze publicznym następuje w formie decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 29 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2020 r. poz. 177 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie udostępnienia danych, służy stronom prawo wniesienia odwołania do Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie, za pośrednictwem Starosty Janowskiego, w terminie czternastu dni, licząc od daty doręczenia decyzji.
Inne informacje
- Dane zgromadzone w rejestrze publicznym udostępnia się podmiotowi publicznemu albo podmiotowi niebędącemu podmiotem publicznym, realizującemu zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji.
- Podmiot, któremu udostępniono dane, jest zobowiązany do ich zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych lub nieuprawnioną zmianą ich zawartości oraz przed ich wykorzystaniem niezgodnym z celem, dla którego zostały uzyskane, odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych. W związku z tym podmiot ten jest zobowiązany posiadać zabezpieczenia techniczne i organizacyjne gwarantujące ochronę udostępnionych danych.
Sprawy prowadzi:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Kierownik Podgik: Przemysław Kramski –
siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru,
Janów Lubelski, ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27, tel. 15 87 25 491
Formularze i załączniki
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym *pdf Pobierz
7. Zgłoszenia prac geodezyjnych i kartograficznych
Jednostka prowadząca
- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz zgłoszenia pracy geodezyjnej i kartograficznej – zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami.
Miejsce złożenia dokumentów
- Osobiście: siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Janów Lubelski
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 28 - Pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim
ul. J. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski - W formie dokumentu elektronicznego za pomocą: skrzynka podawcza na portalu ePUAP,
- W formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym, o którym mowa
w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. 2020 poz. 1173) na adres e-mail: geodezja@powiatjanowski.pl lub wgeodezja@powiatjanowski.pl - Geoportal powiatu janowskiego https://janow.geoportal2.pl/, po uprzednim zawarciu odpowiedniej umowy.
Szczegóły: Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Janów Lubelski,
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27, tel. 15 87 25 490, 15 87 25 491
Sprawy prowadzi:
- Kierownik Podgik: Przemysław Kramski –
siedziba Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Janów Lubelski,
ul. Wiejska 3, II piętro, pokój 27, tel. 15 87 25 491